-پاسخ آیت الله سیستانی درباره لباس مشکی در محرم وصفر
-پاسخ آیت الله خامنه ای درباره افطار کردن با تربت امام حسین علیه السلام
-دست زدن همراه با شادي و خواندن و ذكر صلوات بر پيامبر اكرم و آل او(ص) درجشن هايي كه به مناسبت ايام ولادت ائمه(ص) و اعياد وحدت و مبعث برگزار مي شود چه حكمي دارد؟ اگر اين جشن ها در مكانهاي عبادت مانند مسجد و نمازخانه هاي ادارات و يا حسينيه ها برگزارشوند، حكم آنها چيست؟
-پاسخ آیت الله شبیری زنجانی درباره جشن عروسی در ماه محرم وصفر
-پاسخ آیت الله مکارم شیرازی درباره اصلاح و آرایش در ماه های محرم و صفر
-پاسخ آیت الله روحانی درباره جنگ عایشه با امیرالمؤمنین (علیه السلام) از همه گناهان بدتر بود
-پاسخ آیت الله جوادی آملی درباره نماز روز عید غدیر
-پاسخ آیت الله جوادی آملی درباره نماز عید غدیر
-پاسخ آیت الله حکیم در باره افضل بودن حضرت علی علیه السلام از بقیه ائمه وپیامبران
-پاسخ آیت الله وحید خراسانی درباره سیگار کشیدن در ماه رمضان

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:8076 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:5

آيا تأخير در عقوبت را كه در آية 61 سورة نحل آمده مي توان با صدقه مرتبط دانست؟

قرآن در آيه فوق ميفرمايد: خداوند به همة ظالمان مهلت ميدهد و تا اجل مسمي (زمان معيني) مرگ آنها را به تأخير مي اندازد. منظور از اجل مسمي همان فرا رسيدن مرگ است؛ يعني خداوند مردم را براي اتمام حجت تا پايان عمرشان مهلت ميدهد شايد به فكر اصلاح خود برايند. معناي اين سخن آن است كه در مؤاخذه ظالمان (كساني كه گناه مي كنند نيز به خود ظلم مي كنند) عجله نمي شود و به تأخير انداخته ميشود. يعني اين گونه نيست كه همان زمان كه انسان گناه ميكند،خداوند همان زمان او را مجازات كند؛ زيرا دراين صورت هيچانساني بر روي زمين نمي ماند، بلكه به انسان مهلت ميدهد تا توبه و بازگشت كند و يا به طريقي آنها را جبران كند و يا به همان حال باقي بماند و اين از الطاف خداوند بخشنده است.

با اين بيان معلوم ميشود كه تأخير در عقوبت در آية شريف ربطي به صدقه و مانند آن ندارد.



مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.